Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

“Ανοιχτή Μέρα Καινοτομίας στην Τάξη”

Ειδική εκδήλωση από  τη Microsoft Ελλάς και το British Council για την επιβράβευση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών

Η παρουσίαση και η βράβευση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης “Ανοιχτή Μέρα Καινοτομίας στην Τάξη” που διοργανώθηκε από τη Microsoft Ελλάς και το British Council, την Κυριακή 12 Μαΐου, στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Η εκδήλωση φιλοξένησε την ετήσια πρωτοβουλία της Microsoft Ελλάς, Φόρουμ Συνεργάτες στη Μάθηση, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιούνται και οι τελικοί του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, καθώς και τους τελικούς του μαθητικού διαγωνισμού School Lab. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η “Ανοιχτή Μέρα Καινοτομίας στην Τάξη” ξεκίνησε με σύντομη εισαγωγική παρουσίαση από την κα Έλενα Ζαγλαρίδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Microsoft Ελλάς, η οποία ανέδειξε τη δράση του προγράμματος «Συνεργάτες στην Μάθηση», στο πλαίσιο του οποίου η εταιρία αναπτύσσει πρωτοβουλίες με βασικό στόχο την προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η κα Έλενα Ζαγλαρίδου σημείωσε μεταξύ άλλων: «H Microsoft Ελλάς βρίσκεται κοντά στην εκπαιδευτική κοινότητα, με προγράμματα και εργαλεία που διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους. Σταθερή μας επιθυμία είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και η προώθηση της περαιτέρω εφαρμογής της σε κάθε πεδίο όπου υπάρχει η δυνατότητα μεγιστοποίησης αποτελεσμάτων. Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα, καθώς η τεχνολογία παρέχει τα εργαλεία για την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών και πιο διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας, που επιτρέπουν μια πιο ενεργή συμμετοχή των μαθητών εντός της σχολικής αίθουσας, ενώ παράλληλα “απελευθερώνουν” τη φαντασία των εκπαιδευτικών. Κάθε χρόνο βλέπουμε τις συμμετοχές στον διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών να βελτιώνονται σταθερά, γεγονός που μας δίνει ιδιαίτερη χαρά».

Η κα Αναστασία Ανδρίτσου, Υπεύθυνη Προγραμμάτων και Συνεργασιών του British Council, κατά την εισήγησή της τόνισε: «Τα προγράμματά μας ενθαρρύνουν τους μικρούς μαθητές στο να δούνε τα μαθήματά τους με έναν τρόπο διαφορετικό, δημιουργικό και καινοτόμο. Τα ίδια τα παιδιά με τη χρήση της τεχνολογίας δημιουργούν περιεχόμενο, παρουσιάζουν τις θετικές επιστήμες μέσα από συναρπαστικά σύντομα βίντεο και δείχνουν στους εκπαιδευτικούς το πώς θα ήθελαν τα ίδια να διδάσκονται τη φυσική, τη βιολογία, τα μαθηματικά, τη γεωλογία. Στο φετινό διαγωνισμό School Lab συμμετείχαν περισσότερες από 240 ομάδες και 800 μαθητές από 75 σχολεία από όλη την Ελλάδα».   

Στη συνέχεια, ακολούθησαν οι τελικοί  του 8ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών με τις πέντε προκριθείσες συμμετοχές, από 70 και πλέον έγκυρες συμμετοχές και 4000 εγγραφές από την εκπαιδευτική κοινότητα, να παρουσιάζουν τις καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει και εφαρμόσει στη σχολική αίθουσα. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αυτός έχει ως βασικό στόχο την ανάδειξη Ελλήνων εκπαιδευτικών που έχουν αναπτύξει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μέχρι σήμερα έχει τύχει ευρείας αποδοχής από την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, με ελληνικές συμμετοχές να έχουν λάβει μέχρι σήμερα σημαντικές διακρίσεις στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και διεθνείς διοργανώσεις.

Την πρώτη θέση κέρδισε η εκπαιδευτική δραστηριότητα «Από το μέρος…στο όλον» που παρουσίασαν η κα Σοφία Παπαδοπούλου και ο κ. Βασίλης Οικονόμου, εκπαιδευτικοί από τα εκπαιδευτήρια Δούκα. Η δραστηριότητα βρίσκεται διαθέσιμη για όλους τους εκπαιδευτικούς στο παγκόσμιο δίκτυο Συνεργάτες στην Μάθηση στην ιστοσελίδα http://www.pil-network.com/Resources/LearningActivities/Details/963F8831-7D53-4A76-9FAF-290923CF0A7D

Τη δεύτερη θέση έλαβε το project «Leonardo Da Vinci - Homo Universalis»  που παρουσίασαν ο κ. Κυριάκος Περιμένης και η κα Δήμητρα Σταματίου από το 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου (http://www.pil-network.com/Resources/LearningActivities/Details/A92D27E4-0693-4BFF-81E1-730F8FFC78D0). Στην τρίτη θέση βρέθηκε το «Creative Class» που παρουσίασε ο κ. Πέτρος Μιχαηλίδης από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης (http://www.pil-network.com/Resources/LearningActivities/Details/5216BB09-5C93-4C4A-A785-BA4033514465). Την τέταρτη θέση έλαβε το «Ένα ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων…» το οποίο παρουσίασε η κα Ευπραξία Τριανταφύλλου από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών (http://www.pil-network.com/Resources/LearningActivities/Details/C18A45CD-78CB-44C6-9B5B-09758C98C51D), ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε το project «Και λακωνίζειν και φιλοσοφείν» που παρουσίασαν οι κυρίες Ευτυχία Σπελέτα, Χαρά Κουτόβα και Ελένη Μουρατίδου από τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας (http://www.pil-network.com/Resources/LearningActivities/Details/6B475D97-2C98-4AB8-AA85-7F2110675F67)

Κατακτώντας την πρώτη θέση, το project «Από το μέρος…στο όλον» κερδίζει δικαίωμα συμμετοχής στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργάτες στη Μάθηση που θα διοργανωθεί τον επόμενο Μάρτιο αναδεικνύοντας τους πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς σε διεθνές επίπεδο.

Ο κ. Βασίλης Οικονόμου, Υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής των Εκπαιδευτηρίων Δούκα δήλωσε: «Κάτι τέτοιες στιγμές… όπως αυτές που “ζήσαμε” στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ΓΑΙΑ, στον τελικό του πανελλήνιου διαγωνισμού πρωτοπόρων εκπαιδευτικών 2012-13 που διοργανώνει η Microsoft, είναι που επιβεβαιώνουν ότι η προσπάθεια που άρχισε στα Εκπαιδευτήρια Δούκα αρκετά χρόνια πριν για την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, ακολουθεί το σωστό δρόμο. Ευχαριστούμε θερμά, το πρόγραμμα της Microsoft Συνεργάτες την Μάθηση, για την ευκαιρία που μας έδωσε να δείξουμε την δουλειά μας ως εκπαιδευτικοί και να μεταφέρουμε το κλίμα, που δημιούργησε η δυναμική των ομάδων των μαθητών που συμμετείχαν στις δραστηριότητες του έργου  “από το μέρος …στο όλον”. Τελικά υπάρχουν «εργαλεία», υπάρχει υλικό, υπάρχουν γνώσεις, υπάρχουν καινοτόμες  ιδέες, υπάρχει όρεξη, υπάρχει μεράκι από πολλούς. …Κι ολοένα ο αριθμός αυτός μεγαλώνει».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης  παρουσιάστηκαν επίσης η εκπαιδευτική δραστηριότητα «PowerPoint - Εργαλείο Ιδεών» από το  31ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας που ανακηρύχθηκε η αγαπημένη της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας με 716 likes στο παγκόσμιο δίκτυο www.pil-network.com κερδίζοντας έτσι το βραβείο Educators’ Choice, καθώς και οι νικήτριες συμμετοχές του Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Κύπρου. Το Forum Συνεργάτες στην Μάθηση υποστηρίζει η εταιρεία Epson.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την βράβευση των πρωτοπόρων μαθητών που ξεχώρισαν  στον διαγωνισμό School Lab, ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την επικοινωνία της επιστήμης στα σχολεία. Οι βασικοί του στόχοι είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις συναρπαστικές προκλήσεις της επιστήμης, να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και των δημιουργικών τους ταλέντων και να δημιουργήσει μια διαδικτυακή πλατφόρμα δημιουργίας και ανταλλαγής ιδεών για την επιστήμη, στην οποία συμμετέχουν από κοινού μαθητές, εκπαιδευτικοί κι ερευνητές.

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν σε ομάδες ένα βίντεο 3 – 5 λεπτών στο οποίο παρουσίασαν ένα επιστημονικό θέμα, σχετικό με τη θεματική ενότητα της Γης. Οι δέκα καλύτερες ομάδες, όπως τις ξεχώρισε η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, παρουσίασαν τα βίντεο τους επί σκηνής αμέσως μετά την εκδήλωση του Διαγωνισμού των Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Το αμφιθέατρο και το φουαγιέ  του Μουσείου Γουλανδρή ήταν γεμάτα παιδιά, τα οποία συμμετείχαν στη  γιορτή του τελικού του School Lab, μέσω πολλών δράσεων, hands on δραστηριοτήτων και παιχνιδιών προηγμένης τεχνολογίας πάντα σχετικών με τη θεματική της Γης. Την ώρα που η κριτική επιτροπή συνεδρίαζε για να καταλήξει στις ομάδες που θα καταλάμβαναν τις τρεις πρώτες θέσεις, οι μαθητές απολάμβαναν ένα θεατρικό απόσπασμα από την παράσταση επιστημονικού θεάτρου «Η Επιστήμη της Οικολογίας» από την ομάδα SciCo.

Νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού  αναδείχθηκε η ομάδα «Κ.Α.Β.Α.»  από το 1ο Γυμνάσιο Πανοράματος Θεσσαλονίκης, ενώ στη δεύτερη και την τρίτη θέση βρέθηκαν οι ομάδες «Τα 4 μαθητόνια» και «3 δελφίνια στο βυθό της επιστήμης» από τα Εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Εκτός από τις τρεις πρώτες θέσεις, τιμητικό έπαινο απέσπασαν άλλες πέντε ομάδες. Όλα τα βίντεο έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού: www.school-lab.org

Το School Lab διοργανώθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά από το British Council, την i- Create, την εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό για την επικοινωνία της επιστήμης SciCo και υλοποιήθηκε με την ευγενική υποστήριξη της S&B.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε και εσείς την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...